Wednesday, February 13, 2008

Fight's on!

So what to do when you're kinda brain fried working on the next vid, and your favourite aircraft maker shows up in your multiplayer session because he's kinda brain fried on gauge coding and wants a break?

Dogfight of course!

David Brice, the head honcho at Iris, popped into my session with his new Pilatus PC-9 beta (which I was just about to try out myself at the time, thanks David) and so why not see what the lighter and sexier version of the Texan can do? ;)

David got the upper hand early on with a smart reversal when I lost sight of him (yeah, even with my track-ir no less, ugh) but I managed to chase him down in the end after quite a protracted low level lufbery (stalemate turning fight). David's a good sport, and that was just way too much fun. :) Incidentally I owe all of my dogfighting skills to the twelve years spent with the often frustratingly unkillable Pebble on my six. Anyway, I had FSrecorder running the whole time and here's how it played out... enjoy!




By the way the PC-9 is just awesome. Pop over to the Iris Simulations forum and check out the incredible cockpit night lighting especially.

11 comments:

Rule of Engagement said...

pwned.
I'm terrible at dog fighting though :p

Lotus said...

Haha, 'pwned' would have resulted in a 15 second fight and very short video. He's a great pilot.

Anonymous said...

Abrubt ending

;)

Lotus said...

Well most dogfights do have abrupt endings hehe.

Anonymous said...

wouldnt know, never been in 1.

might try it sometime though!

-mous-anony

Anonymous said...

btw just want to say Lament should get an oscar!

Dave the Geek said...

pretty gutsy going into a dogfight in an orange and white plane :)

Anonymous said...

Damn it... why do I have to be on the other side of the world haha!

I've been up a few late nights searching for your sessions but haven't found any yet.

Like I asked earlier could you post the session's IP address? It would a heck of a lot easier to find that way lol.

Lotus said...

Haha, good point Dave! Sort of like the redcoats eh. ;) Anonymous, my ip won't really help you as it's semi-static, it does change from time to time. I don't see how that would help you though, you'd just be pinging it randomly since my session isn't up all the time. Gamespy is the easiest method, it'll be in the free flight lobby if it's up, and I don't use a router, so I'm never in the -1 ping group.

Anonymous said...

ROAR I IS Anonymous!

Lotus said...

You must be very proud. ;)